۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

مصرف این گیاهان در بارداری برابر است با سقط جنین

سقط جنین با مصرف این گیاهان

دوران بارداری یکی از زمان هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی مصرف کرد، زیرا برخی از این گیاهان موجب سقط جنین و از دست دادن جنین می شوند. برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. همچنین مصرف بیش از حد برخی از گیاهان در این دوران خطر سقط جنین را در پی دارد در حالی که اگر این گیاهان در مقدار کم مصرف شوند ، موجب به خطر افتادن سلامتی آنها و جنینشان نمی شوند.

تغذیه-بارداری

  • vahid karimi
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸

درد در هر جای شکم نشانه چیست و کدامیک خطرناک است؟

علت دردهای شکمی در نواحی مختلف شکم

دردهای شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته میشود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته میشود.درد شکمی ( یا درد معده) می تواند یکی از نشانه های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری های جدی باشد.

بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری ها می توانند به این علامت منجر شوند. در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم و یا گذرا می باشد لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

درد-دور-ناف-شکم

 

  • vahid karimi
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸

علت کدر شدن پوست چیست؟

لایه های شاخی پوست خارجی ترین لایه اپیدرم پوست هستند. ضخیم شدن این لایه از پوست باعث کدر شدن، بد رنگ شدن و ایجاد جوش های زیر پوستی می شود. تجمع بیش از حد این لایه و سلول های مرده روی پوستتان باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست شما می شود.  
بیماریها و اختلالات ارثی و ژنتیکی، بیماریهای سوخت و ساز سلولی ،بیماریهای هورمونی ،بیماریهای التهابی،عفونت های موضعی پوست ، عوامل شیمیا یی، دارو ها ،علل تغذیه ای شامل کمبود ویتامین ها و سوء تغذیه و بالا خره بدخیمی های پوستی.

لکه های پوستی

  • vahid karimi
  • يكشنبه ۲۸ مهر ۹۸

عدد قند خون نرمال و طبیعی چند است؟

درباره میزان قند خون و نتیجه آزمایش آن بیشتر بدانید

قند خون اندازه گلوکز موجود در خون انسان است .دانستن مقدار نرمال و طبیعی قند خون بسیار پر اهمیت است و موجب شناخت بازه سطوح گلوکز خون شده و به کنترل دیابت بسیار کمک می کند. مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است. در این بخش از سلامت نمناک شما را با میزان قند خون نرمال آشنا می کنیم .

قند-خون-نرمال

  • vahid karimi
  • يكشنبه ۱۴ مهر ۹۸

علل و عوامل اسهال + راه های درمان فوری و خانگی اسهال

عوامل و دلایل های اسهال چیست؟

زمانی که تغییر در تعداد و غلظت مدفوع ایجاد شود به طوری که مدفوع آبکی شده و تکرر ان بالا رود فرد مبتلا به اسهال می شود.

علت چیست؟

بزرگترین و اصلی ترین علت اسهال عوامل عفونی است که این عوامل از طریق مختلف وارد بدن می شود. گاهی با خوردن میوه و سبزی که به درستی و کامل شستشو داده نشده باشد اسهال ایجاد می شود. در بعضی مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت به خصوص بعد از اجابت مزاج عفونت موجود در دست هایی که شسته نشده اند و.. وارد بدن شده و اسهال رخ می دهد.

درمان-اسهال

  • vahid karimi
  • شنبه ۱۳ مهر ۹۸

خواص کامل تخم شربتی

تاریخچه درمورد گیاه تخم شربتی

تخم شربتی گیاهی خودرو و یک‌ ساله از خانواده نعناعیان و شبیه به ریحان ولی با برگ‌ها و تخم‌ های ریزتر می باشد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی بوده به نحوی که آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه های بسیار مقوی، به عنوان غذایی اصلی استفاده می کردند؛ اما بذر آن مانند ذرت به دیگر نقاط جهان نیز برده شده است. گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی دارد، اما عمدتا این گیاه را برای مصرف تخم آن می‌کارند. این گیاه در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها روییده و ساقه‌ های آن مربع شکل و گلش مایل به قرمز و صورتی است. تخم آن سیاه شفاف است و وقتی‌ که در آب ریخته شود سریعاً حالتی خمیری یا ژله ای و لعاب‌دار در آب ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود. لعاب این دانه‌ ها پس از جذب آب مانند فالوده می‌شود. تخم شربتی خواص زیادی دارد و این‌گونه نیست که فقط برای فصل گرما توصیه شود. این گیاه نام‌های دیگری از جمله بادروج، تره خراسانی، اوقیمن، حوک، بورنگ، صریرا و بادروج ابیض نیز دارد و از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته است. در ادامه ضمن نگاهی به خواص تخم شربتی، چند روش استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

  • vahid karimi
  • شنبه ۶ مهر ۹۸

احیای قلبی تنفسی بلد هستید؟

احیای قلبی تنفسی بلد هستید؟ احتمالا بلد نیستید اما یادتان باشد که اگر این کار را بلد باشید شاید بتوانید جان یکی از نزدیکان و آشنایان تان را نجات دهید. این مطلب را بخوانید و سعی کنید در مورد احیای قلبی تنفسی یا CPR اطلاعات تان را تکمیل کنید.

 

03.jpg

  • vahid karimi
  • پنجشنبه ۴ مهر ۹۸